3 augusti 2009

Dagens "Konsten att..."

Konsten att bli getingstucken...

Stackars Sylvester blev stucken idag, IGEN. På magen, vi var på väg in från en promenad och 2 meter innan dörren så fick han ett stick. Jag såg ingen geting men han skrek till och hoppade rakt upp i luften!
Sen gnydde han och började slicka frenetiskt på magen, men han kunde inte nå riktigt, det kändes som en klump i min hals, ville ju inte han skulle lida stackarn.
Jag ringde till djursjukhuset och blev försäkrad om att hade han fått en allergisk reaktion så hade jag märkt det, då hade han fått andningssvårigheter och hamnat i chock.
Så det var ju tur, man är så olrolig för sin lilla vovve...

Nu när vi var ute igen så märkte jag att han var lite nervös när en gren nuddade honom, han fick väl en liten traumatisk upplevelse..

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Men stackars liten. Hoppas Sylvester är OK nu.

SANAZ sa...

Nej men stackarn! :( Leo har inte fått ngt stick än som tur e, men att jaga getingar e det bästa han vet :S

Telefonen är av märket Cect