22 augusti 2009

Dominans kamp

Ja då ska Sylvester ha hundvakt idag. Det är Hundmormor, alltså min mamma som ska passa han. Ska cykla dit om en timme och lämna honom. Sen skulle de till hundstranden på ribban, kul!

Såg i morse ett sår på Sylvesters hals, han måste ha fått det av den chihuahua/pinscher blandningen som han lekte/blev utmanad av i går på stranden. Den andra hunden var 1 år gammal och rätt så tuff med samma energi som Sylvester. Han retades genom att "jucka" på Sylvester och då sa Sylvester ifrån det gillade han inte. Sen stod de på 2 ben och "kramade" om varandra, allt för att se vem som var mest dominant. Till slut vann Sylvester flera ggr, ja det är väl så att de går upp i "kamp" flera gånger sen var den andra hunden inte kastrerad och då brukar de vara lite mer aggressiva mot andra hanar, speciellt om det är många tikar omkring.
det var en gång under lekens gång som det gick riktigt vilt till och det var antagligen då Sylvester fick sig ett bett.
De sprang omkring också och krockade in i varann så det kan också vara från den kollisionen, det enda jag vet är att hundar leker verkligen våldsamt. Inte konstigt jag har en massa rivsår efter jag lekt med honom.


Bild från i förrgår, det är inte hunden på bilden som jag berättade om ovan..


P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.

Inga kommentarer: