14 oktober 2009

En liten uppdatering

Snart fyller Sylvester 1 år, det har varit en hektisk höst hitintills. Blev singel precis innan skolan började och det är lite tufft med plugg, läxor och en unghund att uppfostra. Men det går med hjälp av min mamma och kompis Calle som verkligen stöttar och är hundvakt.
Skolan är i genom snitt 2 timmar/dag med vissa dagar lediga för självstudier så det är bara fint.

Sylvester börjar bli vuxen, han lägger sig själv i sovrummet när han är trött och visar hela tiden tecken på en mognad. Men han har haft sin "spök-period" ett tag och han är rädd för allt. Som lyktstolpar till folk som tittar på honom.
men det går över snart..

Ska snart till uppfödaren Linda och få lite tips och hjälp, det viktigaste vi måste öva på nu är kontaktövningar, så han hela tiden har fokus på mig. Ingen som har sagt att det är lätt att ha hund, men jag är så glad att han finns i mitt liv. Han ger mig så mycket! Mycket mer än att jag kunnat ana, skulle inte kunna tänka mig en vardag utan honom.

Så ha en bra höst/vinter allihopa så hörs vi kanske igen till jul!





P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.

2 kommentarer:

mamman sa...

oj, oj vad tiden går........

Anneli + vavvorna sa...

Kul att höra ifrån er igen. Sylvester har verkligen vuxit. När fyller han år?