25 maj 2011

Katten Sally

Hon är tapper hon, katten Sally. Efter 10 lugna och fina år kom det helt plötsligt en energisk galen valp och flyttade in. Nu helt plötsligt ligger en hund i HENNES soffa, sover i HENNES säng dricker vatten ur HENNES skål. Helt enkelt är i HENNES hem!
Tapper är hon gamla damen som står ut med alla förändringar så bra.

När jag kommer hem står hon vid ytterdörren och jamar högt, välkomnar mig hem, som hon alltid gjort.
Sen när hon ätit sin mat och hon och Sylvester sprungit runt och jagat varann och Sylvester somnat. Då smyger hon sakta upp och sätter sig bredvid mig, stryker sig mot mig och vill ha uppmärksamhet. Sen lägger hon sig bredvid mig och spinner. Vi har det mysigt vi 3 trots allt.
Hoppas hon stannar några år till.

1 kommentar:

Jag sticker upp huvudet sa...

Åh ... vilken härlig story - härligt att du är en sådan riktig djurvän. Djur ger energi sägs det...kram mamman