25 juli 2011

Avmaskning katt

Skulle egentligen köpt till Sylvester, men fick med mig till katt istället, och det är väl lika bra att avmaska katten Sally, hon är ju ingen utekatt men mat vet aldrig vad Sylvester släpar hem för baciller osv. Har alltid problem att ge katten Sally medicin så jag måste "lura" henne att ta den och då gör jag så här:

Köper tabletter på apoteket, 1 tablett per 4 kg. Detta märke kostar 95 kr, innehåller två tabletter och är verkar mot alla de tre sorters mask som finns, bandmask, spolmask och dvärgbandsmask

Hacka tabletten i bitar, använd en vass kniv för det rätt så svårt att få dem i små bitar annars

Häll ner i kattmaten, gärna i en paté då "kamoufleras" det bättre, här använder jag Mjaus laxforellpaté

Rör runt och servera

Hahaha sucker!!


Sen är det bara att se om det dimper ner en objuden gäst i lådan, har inte varit med om det innan så jag vet inte hur det kan se ut, men det är bara att ni googlar efter bilder.
Lycka till!

Inga kommentarer: