11 april 2012

Övergång från torrfoder till färskfoder

Som jag berättade för ett tag sedan så köpte jag hem Bravos färskfoder för att testa. Sylvester är väldigt matglad numera, han glufsar verkligen i sig. 
Nu har det gått 10 dagar och jag har integrerat det med det gamla torrfodret (Eukunuba), har nu 1,5 burgare kvar. När jag köper 6 nya som antagligen blir på torsdag eller fredag så kommer han bara få färskfodret och sen använder jag det gamla fodret som "godis" ja som belöning mellan måltiderna. Så då hoppas jag det "fasas" ut på ett bra sätt.

Ska berätta i ett senare inlägg också varför jag har valt att gå över till färskfoder och det som inte alltid är så bra med just torrfoder.

Bravos hamburgare



- Hälsningar Alexandra och Sylvester 

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.

Inga kommentarer: