1 maj 2012

Miljöträning hemma

Sylvester är ju snart 4 år och det är nu jag har fått nog med att han är överallt och blir stirrig när gäster kommer. Dessutom har han en ovana att kissa i sängen. Han kissar tex om jag nte varit ute med honom direkt innan jag går iväg. Som igår när jag tvättade, då sprang jag ner till tvättstugan titt som tätt och kan ju inte ta med honom varje gång. Han kan faktiskt vara ensam.

Så i går testade jag (för andra gången, senaste 2,5 år sedan) att ha honom i köket, precis vid hallen och ytterdörren medans jag var i vardagsrummet, han såg inte mig men han såg att jag inte gått hemifrån, utan var bara i ett annat rum. Jag satte upp för ca 2,5 år sen en plexiglasskiva med en hasp, ca 1,20 högt
Det gick jättebra, han krafsade lite men gick och lade sig. Då berömde jag honom med ett stort saftigt oxöra som jag hörde han satt och tuggade på, sen somnade han. När jag sen gick och lade mig så blev han utsläpp och fick sova i sängen. Så duktig kille!

Notering: Då jag testade för 2,5 år sedan blev han sjövild, vet inte om det var för att han var yngre, inte lika trygg med sig själv eller inte riktigt tränad på att bli lämnade ensam hemma. Men då hoppade han över det, vet inte hur han lyckades, då det är en helt plan yta. Nåväl  igår funkade det bra och jag är så stolt!

Inga kommentarer: