14 januari 2013

En typisk Vaktund

Även fast det ibland är lite störigt att Sylvester skäller så fort någon tänder ljuset, alltså trycker på knappen till lampan i trapphuset. Så känner jag mig trygg. Hör jag något ljud som låter "misstänkt" när jag är hemma och Sylvester inte skäller så vet jag att det inte är någon fara.
Även fast 04:30 då tidningsbudet kommer och en hund i rasande fart morrandes och skällandes rusar mot ytterdörren för att vakta så känner jag mig tryggare än nånsin.
För att inte tala om den "sista" kvällsrundan och någon helt plötsligt dyker upp i mörkret runt en hörna, då har jag Sylvester där som alltid har koll..

Vakthundar som kan vara lite för "vaktiga" ibland, men är himlans tryggt att ha!


Ser kanske inte som en typiska vakthunden, men det är dem! Dvärgpinschers alltså!

Berätta gärna era erfarenheter..




- Hälsningar Alexandra och Sylvester 

P.S. Bilderna får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.

4 kommentarer:

Jag sticker upp huvudet sa...

Så sant! Han är verkligen en bra vakthund, han har koll på allt, alltid, karm

Linn sa...

Har själv en liten dvärgpinscher tjej på 10 månader som skäller på ALLT misstänksamt , så jag håller med dig om att dom är en stor trygghet :)

Lisa sa...

Har en dvärgpinscher hane på 3år som är exakt likadan. Kan dock bli lite väl mycket ibland då han ska skälla på folk som kommer hem till oss också

Evelina sa...

Min dvärgpinscher vaktar knappt alls... Hon är visserligen bara 7 mån. Hon kan morra lite ibland om min schäfer som är en betydligt bättre vakthund reagerar på nånting... Men hon visar inga tendenser till vakt... Fast jag tycker det är skönt för jag tillåter inte mina hundar att vakta, avskyr morrande och buffande/skällande vid dörren :P