2 februari 2009

Sylvester Stallone

Jag har alltid tyckt om Sylvester Stallone, det började när jag var yngre, jag och min mamma såg Rocky filmerna på TV1000. Sen efter det har vi sett de flesta av hans filmer på bio (ja många har ju inte kommit ut på bio). Nu har jag nästan alla hans filmer på DVD/VHS. Snart ska jag köpa hans Rocky box med alla 6 filmerna. Det är inte det att han är en bra skådis, jag menar han är den enda skådespleare genom tiderna som har fått flest Razzie Awardssom "Worst Actor"

Lite Trivia som ni säkert inte visste om Stallone:

* Föddes med komplikationer och vid en operationen orsakade en pincett en nervskada vilket gjorde att hans vänstra ansiktshalva blev förlamat, därav hans "droopy lip" och lite konstigt uttal som han har idag.
* Har fem barn med 2 fruar. hans ena son, näst äldst är autistisk.
* Gick på Miami universitet på ett atletiskt stipendium
* Blev erbjuden att spela i Die hard (1988) men tackade nej och Bruce Willis fick rollen istället
* Tackade också nej till följande huvudroller:
- Stålmannen (Christopher Reeve)
- Beverly Hills cop (Eddie Murphy)
- Pulp Fiction (John Travolta)
- Face/Off (John Travolta
* Han "vann" Worst Actor för Rambo First Blood II (1988)
* 2005 kom premiärnumret av hans egen tidning ut "Sly", han var med på alla omslag och gjorde de flesta intervjuer och artiklarna själv.
* Rösten "Lou the Cop" i the Simpson är baserad på honom

Ja lite roligt är det vissa grejer men det är väl så att som liten skaffar man sig en idol sen håller det i.

Att jag döpte min hund till Sylvester var väl ingen slump, han är en riktigt fighter.
Men det var faktiskt en tjejkompis som föreslog det, hon är en gymnsaie-klasskamrat och bor numera i Hong Kong har inte träffat henne på säkert 10 år, men hon kom ihåg att jag gillade Stallone, så tack Sine!

bild från wikipedia.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Sly är grym! 62 år och fortfarande byggd som rambo! :)